Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Jan Karlgren - 27 mars 2010 15:46

I Ålborg beskrev "Tomten" tjejerna så här. Kan du lista ut vem som är vem? Siffrorna är inte tröjnr.


1. Smälla på bakåt och kriga på linjen är det bästa. Farsan är asjobbig men tränarn är rätt okej. Jag har kompisar överallt och vårt lag äger. F-n skulle jag köpa den där muggen för, det tog ju slut ändå.


2. Linjeråtta som börjat skjuta från nio. Mitt hår är något litet tjockare än tränarns. Fysar så jag spyr i brottarlokalen. Skrattar gör jag med hela ansiktet och min stackars bror måste hänga med jämt.


3. Nej jag kastade inte tandborsten där, utan där. Min morsa kan vara duktigt jobbig, typ, men min kille äger, men lärarna suger. Håller mig helst i mitten och styr spelet eller spikar igen.


4. När jag tror på det jag gör är jag riktigt bra. Kant eller 9-meter spelar ingen roll – jag tar mina lägen. Missar jag så skjuter jag igen sånt gillar tränarn. Förresten är jag grym på slalom och springer gärna gula 5:an. Äldst av 3.


5. Ibland blir det bara en KA TA STR OF DAG med både före detta, nuvarande och nästa på plats. Gå på eget, styra spel gillas,  men helst inte kant. Ha, jag kan säga ”hamburgare” på spanska.


6. Ja, det är Madde och jag, vi kör med samma pastiller. Efter påtvingad vila föddes jag på nytt. Jag är den nya i min gamla kropp. Häpp jag stegar i. Nej jag är inte ihop med honom, f-n vad ni tjatar.


7. Grannen, klapp klapp, ser när jag byter om och mina föräldrar vägrar flytta till Stöpen. ”Tjuva” är kul men jag blir vansinnig när jag inte kan prestera. Okej då, jag spelar helst V9. Ja, tränar kan vara asjobbig.


8. Jag är föräldrarnas bästa vän. Alla är mina vänner. Spontanitet är jag. Vänsterkanten är min men jag har börjat bli äcklig sugen på att köra en Spexig från M9. Jag erkänner: Mörker suger!


9. Mina kroppsdelar går av men jag ler ändå. Jag har två systrar, en matmorsa och en djurmagnet till pappa. I tomme tittar mina motståndare när jag kör min fint, annars håller jag till i kassen.


10. Jag har äntligen börjat visa vad jag kan. Ses ofta med systemkamera i handen. Tränarn tycker att jag ska börja spela fotboll eftersom jag är så snabb. PS. Har en jobbig storasyster.


11. Det är tur jag inte vet att det inte skulle gå. Humlan kan flyga och jag kan lura skiten ur dubbelt så stora motståndare. Men man blir bra o man alltid är först i kön. Sport är bäst och jag kan reglerna!


12. Skjuter gärna avstämt men kan hoppa, vika överkroppen och skjuta lågt (om jag vill). Jag är sedan länge något längre än tränarn även när jag böjer på knäna. Blir gul/svart på sommaren.


13. Jag vill ut och springa på berget igen, min träningsvilja har inga gränser. Min egen fint bär mitt namn men jag stänger gärna butiken typ som i Skadevi. Fotografering går i släkten och skjut mig i ansiktet det gör mig bara bättre.


14. Syrran fattar inget om sport men jag tränar jämt. Jag har längst till träningen men ser bara möjligheter. Om tränarn frågar var jag vill spela svarar jag ”överraska mig”. Lojal är mitt mellannamn

Ovido - Quiz & Flashcards