Alla inlägg den 2 november 2009

Av Jan Karlgren - 2 november 2009 20:43

Kolla in på Ulvåkers hemsida eller klicka på länken

Check this out

Av Jan Karlgren - 2 november 2009 14:41

...kolla in hemsidan för info om kommande föräldramöte (tisdag 3/11 kl 18). Klicka på bilden.

  

Av Jan Karlgren - 2 november 2009 12:22

- Träning idag och på fredag som vanligt.

- Onsdag spelar svensklaget Aalborg hemma i "Dödens gap". Sket sig för dem i Champions league trots Linneas 9 pytsar.

- Lördag har vi Kållandsö borta kl 10.55 (samling 9.00) Vi käkar gemensam lunch efter matchen (ta med pengar) och sedan åker vi direkt till Idrottshallen och dominerar på läktaren när A-laget möter Heid. Har från flera håll hört att de saknar oss på läktarn så nu j-vlar. Japp, HKC tröja och overall rekommenderas. Tomaz tar med trumman.


- För HF´s 96-or blir det en Skadevi-repris på lördag. De möter Guldkroken i Idrottshallen kl 12. Det blir perfekt då hinner de käka och sedan hjälpa till på läktarn.


Fick tips att kolla in Olivias blogg. Hävdar ju att Blomgrenarna inte är speciellt lika men kolla in det här!

Det måste vara Elin till vänster...eller Olivia..... Min gissning: Se nedan

  

T o m pappa Niclas trodde det var ett fotomontage.

(Elin till vänster tror jag)

Idag kör vi övningar jag har "snott" från Magnus Frisks träning med Skövde HF i tisdags.


Av Jan Karlgren - 2 november 2009 09:13

En riktigt rolig helg med världens härligaste handbollsgäng! Minnesvärt är mycket men Olivias insats som "vägg" i Aranäs matchen och Linn Welins stegisättning som resulterade i 2-2 målet i samma match är det som poppar upp först. Jag försöker förstå hur mycket mod det krävs att ge sig in i ett "köttande" försvar där alla är minst en halvmeter längre och väger 30 kilo mer. Det finns bara en Linn Welin!

Lika glad som Linn var efter målet lika arg var Hannele efter slutsignalen, då Aranäs 8 sekunder tidigare hade avgjort matchen med 3-2 målet. Jag har full förståelse för Hanneles ilska över att få så dåligt betalt för så mycket stryk och det gäller samtliga i laget. Alla ska ha en stor eloge för att lägga all agression på försvarsspelet istället för domaren.

Vi har lärt oss mycket i helgen och haft riktigt kul tillsammans. Här kommer lite som friskar upp minnet.

  

Uppklädda med nya overaller och väskor på väg till första matchen


  

Snoriga fick stanna ute när vi lunchade på Modegrillen (tack Camilla)


 

Va?! Är det teskedsgumman???


 

Så glad är Vickan efter att ha bitit av sin tand. Viking!


 

Man blir glad av lite köttbullar. Ja Cissi vi ska kolla på 96-killarna! Ät nu.


Gör som oss Amanda. Fyll hela kinderna med köttbullar. Man blir inte snygg men glad.


 

Ja ja ställ er i kö. Jag har kramar som räcker åt er alla. Krille ett poppis inslag på stan.

Annicka vågar inte kolla, Cissi blir glad och Elin tar fram sitt sneda leendeGlad 


  

Stadium invaderas...¨


  

...och Bik Bok (kolla jag kan låtsas peta Annicka i näsan, spex)

  

Vi träffar krutgumman Mary på torget (tränarns morsas kusin).


  

Ingen på stan kan missa "vilka som är de bästa". Nej ingen kan stava till blyg:-)



Alla vill åka till Liseberg men det hinner vi inte i helgen så vi får hitta lokala alternativ

 

Som synes tyckte Bella det var lite otäckt och mådde lite kymigt när hon kom ner, Amanda fattade aldrig vad som hände för hon fastnade som vanlig i mobilen.


 

Man är aldrig äldre än man känner sig. Men det borde finnas gränser eller....


  

Isabell får något särskilt i blicken när hon äntrar en båge. Eller det verkar faktiskt som om alla är besatta av någon otäck kraft. Till och med hårdingen i skinnpaj och gubbakeps.


 

bla bla bla bla bla.....

Becka, om du ändå bara ska prata så kan jag väl ta din glass? Min tog slut för en kvart sedan. Man kan nästan tror att jag hatar dig men som du förstår är jag bara lite sötsugen.



 

Ha, nu har jag fått 25 sms från Skuruoskar (Elin)

Vi tänkte att om vi träffar de där killarna från Norrköping skulle vi kunna göra typ så här...


  

...och blir dom bråkiga tar jag strypgrepp, fattar du Isabell?


    

Pia har precis bjudit på korv med bröd och vi gör det vi är allra bäst på. Leker med mobilerna.


 

Mys hos Isabell. Skyll dig själv tränarn om du försöker ha genomgång med TVn precis bredvid. Hur intressant tror du egentligen att du är?! Kom in i matchen. Vi har ju aldrig lyssnat på dig förut varför skulle vi börja med det nu?

Hallå, Amanda kom ut ur mobilen!



  

Du vet Isabell när jag trycker in kinderna så här så blir det som en ljusbubbla i luften.

Oooohhhh, va overkligt (känns som om jag fick den där motorcykelblicken igen)


  

Ah å då sa han typ "Va bor ni här?" Å vi ba bor ju här på riktigt o han ba "Ofta"

Jädrar nu fick jag 15 nya sms från Skuruoskar (Elin).

Skit i mobilen syrran gör som jag. Le så där härligt som bara vi kan så kanske den där långe från Norrköping kommer hit.


  

Mysigt omklädningsrum i Stenstorp. Och just det: Ingen lyssnar på tränarn!


 

Man undrar om vi hann med att spela handboll. Vi äter ju hela tiden.


  

Varå, va menar du Isabell? Jag och Linn stoppar in små bitar mat i munnen.

Det gör inte jag. Jag sträcker ut mina jättelånga armar och så mosar jag in en 150 grammare i ett svep.

KollaFörvånad


Ovido - Quiz & Flashcards